STARY WROCEK STARY WROCEK
244
BLOG

Obywatel wszystkich prezydentów

STARY WROCEK STARY WROCEK Polityka Obserwuj notkę 1

Pewien Gość powiedział kiedyś dość sensownie: "nie pytaj, co twój kraj może zrobić dla ciebie, ale co ty możesz zrobić dla swojego kraju".

Trwa walka na opinie i przypuszczenia, czy PAD jest (będzie) prezydentem wszystkich Polaków. Zadawane jest z tej okazji - i słusznie - pytanie, czy PBK był "prezydentem wszystkich Polaków". A ja stawiam sprawę inaczej, trawestując powiedzenie amerykańskiego polityka: Nie pytaj, czy X jest (będzie) twoim Prezydentem, ale czy ty jesteś (będziesz) jego Obywatelem. I mam na myśli bycie Obywatelem Urzędu Prezydenta, oczywiście urzędu sprawowanego przez wybraną nań osobę.

I stawiam to pytanie w pierwszej kolejności sobie, również w odniesieniu do przeszłości.

Jaruzel- no way, nie byłem jego obywatelem w żadnym calu, żadnym członkiem ani nawet pojedynczą krwinką czerwoną. Kompletnie wisiało mi, czy on zamierza być moim Prezydentem.

Wałęsa- przez pewien czas miałem nadzieję być jego obywatelem. Ale dojrzałem. Szybko. Wałęsa okazał się być Prezydentem ... samego siebie, tj. własnego ego. No i Mietka.

Kwaśniewski- ponieważ gardzę pijanymi na cmentarzach nie było takiej możliwości. Ani ja jego, ani on moim...

Ś.p. Lech Kaczyński - tak, byłem jego obywatelem, tak jak On był moim Prezydentem. I dał mi to odczuć.

Komorowski- no nie żartujmy.Jakiegoś poziomu trzeba się trzymać. Poza tym PBK zaczął od tego, że pokazał mi - w swojej mądrości swoim zachowaniem na początku - palec. Ten palec.... Więc nie pozostało mi nic innego jak się zrewanżować. Również w ostatnich wyborach.

Duda- wszystko przed nim i wszystko przede mną. Mam nadzieję być jego Obywatelem tak jak mam nadzieję, że on będzie moim Prezydentem.

 

Wyczerpując powyższe, sugeruję wątpiącym, czy Duda będzie Prezydentem wszystkich Polaków aby zapytali sami siebie, czy będą (Urzędu) Prezydenta Dudy Obywatelem. Czyli wymagajmy pierwej od siebie a potem od innych, w tym od Prezydenta.

 

PS. Ktoś słusznie może zadać pytanie, a co to znaczy być obywatelem prezydenta? Odpowiedzi może być tyle, ilu jest obywateli. Niech każdy sam to zdefiniuje...

 

Jestem świadomy, że nie wystarczy dużo wiedzieć, aby być mądrym człowiekiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tu bywam: https://twitter.com/starywrocek

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka