STARY WROCEK STARY WROCEK
560
BLOG

Komentarz do zeznań ws. Ambergold

STARY WROCEK STARY WROCEK Polityka Obserwuj notkę 8

W wolnych chwilach przysłuchuję się zeznaniom prokuratorów przed sejmową Komisją ds. Ambergold (nazwa potoczna). Słucham tych zeznań i opowieści, bajań i klechd i jedno mi przychodzi do głowy: Gdańsk ma jakiś dziwny klimat.

Byłem w Gdańsku parę razy ale było to jeszcze w czasach peerelu. Miasto niebrzydkie, ludzie porządni - tak mi się wówczas wydawało, Co ważniejsze, pobyty w Gdańsku jakoś nie wpłynęły negatywnie na moją pamięć i postrzeganie przeszłości.

Co się stało z Gdańskiem? Skąd w tym mieście tyle sklerozy i amnezji? Prokuratorzy, politycy, urzędnicy, biznesmeni ... dopadła ich jakaś zaskakująca przypadłość: nikt nic nie pamięta. Zapomnienie stało się normą prawną i społeczną.

Chyba, chyba że, Gdańsk celowo (taka strategia!) stał się przystanią dla tych wszystkich, którzy chcą się zapomnieć.

Cóż, jeżeli tak ma być...

 

Tyle tylko, że w przyszłości może się często zdarzyć taki dialog:

- Skąd jesteś?

- Z Gdańska, a co?

- A, to ty nie pamiętasz...

Jestem świadomy, że nie wystarczy dużo wiedzieć, aby być mądrym człowiekiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tu bywam: https://twitter.com/starywrocek

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka